Hoofddorp: Auto belandt op bussluis Waddenweg

Hoofddorp, 28 september – Op de Waddenweg is vrijdagmiddag een auto op de bussluis geknald. De automobiliste reed tegen een uur of vijf over de bussluis. Plotseling kwam het opstakel weer omhoog, met als gevolg dat de auto bovenop de bussluis terecht kwam.

Een bergingsbedrijf heeft de zwaar gehavende auto van de bussluis gehaald. Er zijn geen gewonden gevallen bij dit ongeval. De bussluis werkt gewoon tussen 17.00 en 19.00 uur.

Foto’s: Manon van der Oord & ingezonden

 

8 gedachten over “Hoofddorp: Auto belandt op bussluis Waddenweg”

  1. @eiland7, ik kan gelukkig zeggen een rasechte geboren en getogen haarlemmermeerder te zijn.
    Ik weet ook best dat mensen toch wel hun eigen weg zoeken, maar waar ik eigenlijk op doelde is dat heel zichtbaar is dat al die drempels,bussluizen, chicanes en allerlei ander verkeersremmend gespuis averrechts werkt op de ontsluitingswegen.

    Voorheen kon je in dorpen en steden elke willekeurihge weg nemen, ook achterafstraatjes. Het leidde tot iets meer drukte voor woningen, maar over het geheel genomen stroomde het verkeer beter door. Vergelijk het met een zeef, je gooit er los zand op en in een bepaalde tijd is dat zand door de zeef heen.
    Ga je nu diezelfde zeef heel veel gaatjes dichtmaken en een paar iets groter maken, dan zul je zien dat het vele malen langer duurt voor diezelfde hoeveelheid zand door de zeef is, en daar waar grotere gaten zit is de stroom zand veel intensiever.
    Maak alle gaatjes weer open, en laat mensen hun weg kiezen, en maak de “grotere gaten” waar nu alles langsgaat wat minder groot.

    Hoe ik weet dat het Florianders zijn? simpel… voor die wijk daar lag, en terwijl Toolenburg en Overbos beiden geheel al bestonden, was deze verkeersdruk er niet. Die kwam naarmate Floriande werd gebouwd op gang. Bovendien zie ik mensen vanaf Altenburg linksaf de IJweg op gaan, of even verderop links richting Sportdorp. Ik krijg sterk de indruk dat de route IJweg, Altenburg Vanheveungoedhart voor mensen uit Floriande west aantrekkelijker is dan nieuwe bennebroekerweg – Hoofdweg om het centrum van Hoofddorp te bereiken.

    Nogmaals, op zich geen bezwaar tegen, maar de overlast die het geeft in combinatie met het soms bijster arrogante hufterige gedrag is soms behoorlijk daar waar voorheen die overlast niet bestond. Verzin daar een oplossing voor en je hoort me niet meer, ik wil gewoon net als vroeger netjes uit mijn woonwijk de doorgaande wegen op kunnen komen zonder kans op allerlei gezeur met hardrijdende voorrangeisende maniakken.

  2. Er zou vaker gecontroleerd moeten worden op de wadden en deltaweg. tevens zou er opgetreden moeten worden tegen de mensen die gaan wachten tot de sluis op gaat, bv er om 8.55 al gaan staan, soms zelfs eerder. Hierdoor kunnen de bussen en eventuele hulpdiensten er dus niet door. Tevens is het dan vaak onmogelijk om eiland 6 te bereiken, daar je dan in de file staat voor een gesloten bussluis. Mijn advies aan de gemeente: open de sluis pas vanaf 10 uur, dan is de meeste drukte weg.

  3. @Ietwietwaait, je kan wel allerlij ontsluitings wegen aanleggen, maar mensen zoeken toch hun eigen weg. Kijk maar als er een weg is afgesloten dan wordt er over fietspaden de stoep door bermen etc gereden. Mensen raken dan in “paniek” omdat hun route is afgesloten. Zelf gezien bij een eiland afsluiting.
    Hoe zie je eigenlijk dat mensen vanaf/uit Floriande komen? Hebben die eigen kentekens/stickers? Dat het drukker is op het Leenderbos etc komt ook omdat mensen boodschappen gaan doen bij de diverse winkelcentra’s. Er wonen in Floriande ong. 10.000 mensen en die gaan allemaal hun eigen weg. Ongeacht welke officiele ontsluitingsweg ze “moeten” nemen.
    Verkeers hufters heb je overal in lagen van de bevolking en wijken dus als er geen voorrang gegeven wordt hoeft dat niet perse een Floriander te zijn, tenzij hij/zij duidelijke Floriande kenmerken heeft (wat die ook mogen zijn) De meeste mensen in Hoofddorp komen niet vanuit de Haarlemmermeer maar zijn import.

  4. @eiland7, auto opdraaien voor kosten. Dat zonder meer. Betwist ik voor geen meter.
    Feit is wel dat Floriande ontsluiting zou krijgen via nieuwe bennebroekerweg en andere kant via de kruisweg. Dat is door de gemeente op een inspreekavond stelig beloofd. Geen extra verkeer over altenburg en van heuven goedhartlaan werd ons verzekerd.

    Feit is dat sinds FLoriande er ligt de Altenburg veel te druk geworden is, rotondes nodig bleken en zelfs dan nog door het verkeer van en naar Floriande vijandig op het lokale verkeer wordt geacteerd. Heb niet het lef dir rotonde vanaf de hazenburglaan zijde op te rijden als er op de flyover in de altenburg iemand uit Floriande aankomt, een vennijnig getoeter en bumperkleven achter je kofferbak zijn het gevolg. En nee, we dringen niet voor, we staan al met onze voorwielen over de haaientanden als de Floriander nog de haaientanden moet benaderen ….

    En dat begint best stevig te irriteren.

    Bussluis weg, Waddenweg op de Kruisweg/N201 aan laten sluiten en verkeer richting Altenburg wat ontmoedigen. Dat zou een prima oplossing zijn.

  5. Bussluis was al gepland bij ontwerp van de wijk Floriande. Leenderbos en IJweg zijn altijd al ontsluitings/toegangs/doorgangs wegen geweest dus het zijn geen sluipwegen. En hoezo er rijden alleen maar Florianders over ijweg leenderbos? Er zijn ook wijken met vaste bussluizen. Deze auto heeft bewust een risico genomen en moet ook maar opdraaien voor het herstel van de sluis.

  6. Die belachelijke voorzieningen als bus sluizen en drempels om wijken verkeersarm te maken, leiden tot grote drukte op de weinig overblijvende wegen.
    Gevolg is dat iedereen geiriteerd raakt door alle vertragingen en dat heeft zijn weerslag op het verkeersgedrag.

    Die sluis daar is al sinds het bestaan een punt van discussie. 99% van de hoofddorpers wil het ding weg maar dat stelletje van 1% dat er vlakbij woont wil hem houden. Wat een eigenbelang weer, bah.
    Door die sluis rijden veel Florianders via sluipwegen (lees ijweg, leenderbos, altenburg) waardoor mensen daar extreem meer overlast hebben. Niet voor niets zijn daar rotondes aangelegd, men kon bijkant de eigen straat niet eens meer uit door die overlast door sluiprijdende Florianders. En nog, al sta je met je voorwielen al dik voorbij de haaientanden op de rotonde, zijn ze boos als ze zelf nog de rotonde opmoeten en niet met 80 kmh door kunnen scheuren via de Altenburg naar hun woonwijkje met bussluizen.

    Misschien is dan maar een bussluis tussen IJweg en Breeburgsingel in de Altenburg een oplossing? ze zijn er immers gek op die Florianders…..

  7. Tussen 17 en 19 uur is hij dicht. Deze auto wilde natuurlijk nog even over de gesloten sluis heen achter de bus aan, of hij reed door het rode licht. Deze sluis moet helemaal dicht, mensen hebben extra haast om de sluis vlak voor sluitingstijd te halen of wachten om achter een bus aan te rijden. Er wordt sinds de opening van de sluis harder gereden als daarvoor, nog even gas geven om het stoplicht te halen etc. Smorgens vroeg wordt er bijna niet gestopt voor het stoplicht, gewoon gas er op en door rijden maar.

  8. Hoezo hij werkt gewoon tussen 5 en 7? Hij moet toch gewoon om 7 uur weer open kunnen zijn? Om 19.15 uur was hij dicht terwijl ik op einland 6 iemand op zou halen. Moesten we helemaal omrijden daarna om naar floriande te komen. Belachelijk. Die hele sluis is zowiezo een belachelijk iets!

Reacties zijn gesloten.