Door het ongeval belandde één auto op z’n dak in het water naast de weg, gelukkig was het niet diep en kan de bestuurder er op eigen kracht uit komen. Beide bestuurders zijn na de eerste zorg van de hulpverleners naar het ziekenhuis overgebracht. Door het ongeval was de Taurusavenue richting de A4 en N201 afgesloten voor al het verkeer.
Beide voertuigen worden later op de ochtend door de bergingsdienst afgevoerd. Ten tijde van het ongeval stond de verkeerslichtinstallatie op knipperen.
Fotografie: Eric van Lieshout & Rob Franken
08:24: Ongeval letsel TAURUSAVENUE HOOFDDORP http://t.co/VAtNnR6kba #P2000 #AlarmeringDroid
— 112ML (@112ML) December 20, 2013
Die rode auto die naderde een voorrangsweg en moet ten alle tijde zijn snelheid aanpassen want hij moet voorrang verlengen, en zo te zien heeft hij dat niet gedaan.
Ik reed er vanmorgen langs, vlak nadat het gebeurd was. De ravage en de schade waren verschrikkelijk; onmogelijk om dat met een “pas op”-snelheid te bereiken.
Het is sowieso opvallend hoe hard er gereden wordt op de nieuwe routes, terwijl niemand ze al echt “kent”. Het is nog een beetje onwennig allemaal – pas daar je snelheid op aan!!
Natuurlijk is het gissen maar als je ziet hoe enorn de schade aan die rode wagen is, en dat de ander na het uit de grond rijden van een complete lichtmast ruim 30 meter van de kruising af op de kop in het water beland, dan is het wel zeker dat er geen op de kruising passende lagere snelheid is gereden. Dat gaat er bij mij niet in.
Bovendien is het een vrij nieuwe kruising, staan er oranje lichten te knipperen, is er zoals jij al zegt een onoverzichtelijke hoek ind e kruising, dan is snel blijven rijden vragen om ongelukken. En je ziet het….
Ik realiseer me net dat heel veel, zoniet bijna alle, verkeesmaatregelen er zijn omdat er altijd bepaalde mensen zijn die zich niet het fatsoen kunnen aanmeten om zich aan de regels te houden en oplettend te rijden. Bloembakken op de weg, verkeersdrempels, slingers in wegen, rotondes, trajectcontroles, flitspalen, mobiele controles, ……. we kunnen nog wel even doorgaan denk ik?
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren.
Door de hoge middenberm op de taurusavebue is het zicht op de kruisende weg erg slecht. Zeker bij schemer of laagstaande zon. Het neemt niet weg dat je bij beperkt zicht beter op moet letten maar over snelheid e.d. is het slechts gissen.
Ja, die knipperende lichten die zeggen “opletten, gevaar” zijn er natuurlijk om vooral gas te geven. Want hier is beslist niet langzaam gereden gezien de impact en de schade.