Na inspectie van de provincie, of het viaduct niet beschadigd was, kon de vrachtwagen voorzichtig onder het viaduct vandaan rijden. De lading was al gaan schuiven en enkele delen waren al van de wagen gevallen.
Toen de vrachtwagen eenmaal onder het viaduct vandaan was, kon het verkeer er weer langs. Een kraan is door de chauffeur opgeroepen om enkele delen van de vrachtwagen te halen.
Het verkeer heeft ruim 1 1/2 uur last van flinke hinder gehad, ook lijnbussen vanaf het station moesten omrijden.
Tijdens de afhandeling raakte een vrachtwagen op de andere weghelft ook het viaduct, de enigste schade was weer aan de vrachtwagen.
Fotografie: Eric van Lieshout
ONNO
Als je nu eens nadenkt bij wat je zegt.
Ze zorgen voor jou eten in de supermarkt, voor je kleren in de winkel, voor je televisie waar jij achter hangt als hun dan zouden moeten werken.
Die mannen moeten gewoon hun werk doen en als je last hebt van hun in de spits waarom werk je dan niet zelf s’nachts na en voor de spits!!!!!!!
De vraag is: is de vrachtwagen te hoog of het viaduct te laag? Zeker de andere vrachtwagen ziet er normaal uit (ik zat er toevallig achter) en als die al zo’n krappe marge heeft…
Dat viaduct ziet er ook niet bijster hoog uit
Ziehier hoe vrachtwagens wederom de spits tot chaos verheffen. Het wordt tijd dat er tussen 6-10 uur en 16-20 uur een rijverbod voor die dingen komt op ALLE wegen. Alle files in een klap opgelost. Die uren benutten ze maar om te laden/lossen en rusttijden eens te respecteren. Gebeuren dit soort “ongelukjes” ook niet meer in de spits.