Tussen 09.15 en 10.45 uur passeerden 357 voertuigen de controleplaats waar een maximum snelheid geldt van 50 km per uur. In totaal reden 89 bestuurders te snel. Overtredingspercentage 25 %. Hoogst gemeten snelheid 81 km per uur. De overtredingen werden fotografisch vastgelegd. De betrokken bestuurders krijgen een bekeuring thuisgestuurd.
5 gedachten over “Hoofddorp: Vijfentwintig procent te snel”
Reacties zijn gesloten.
Moraal ridder of niet, @Rob, het moet wel stiekem, want anders zit er geen leereffect aan. Want alleen netjes rijden als je politie ziet, helpt niks wanneer een van jouw vrienden, kennissen, familie, of gezinsleden wordt aangereden door een snelheidsovertreder. Want dan is de wereld ineens te klein en wordt er gevraagd waarom er nooit wordt gecontroleerd. Wees blij dat het stiekem gebeurt. Dan rijden ze misschien altijd wel met de juiste snelheid. IK, de moraalridder rijd al 40!! jaar auto en heb 1!! bekeuring gehad voor 4 km te hard op de A10. Dat is al meer dan 20 jaar geleden. Moraalridder? Nee, gewoon normaal rijden.
@moi,
Ik heb het jaren geleden eens in Haarlem meegemaakt, sochtends parkeer ik in een officieel parkeervak. Daar stond ik destijds vrijwel dagelijks, niets mis mee.
op een middag kom ik bij de auto en zie een bon tussen de ruitenwissers, foutparkeren!
Achter de auto in de stoep, met het zand er nog omheen en tegelwerk nog niet eens aangeheeld, een gloednieuwe paal met een bord met “3x taxi standplaats” en een parkeerverbod met de tekst “m.u.v. taxis”
Uiteraard aangevochten temeer daar men met het ingraven ook mijn linker achterzijde van de auto beschadigd had. Verweer van de gemeente? “het heeft drie weken lang ik de lokale kranten gestaan, u had dit kunnen weten”
Gelukkig dachten hogere instanties daar anders over, want door weigering te betalen en indienen bezwaar kwam maanden later een brief van destijds nog de politierechter, die vond dat de gemeente Haarlem op onjuiste gronden aannam dat ik dit kon weten, en bovendien te snel na plaatsing van het bord (slechts enkele uren) al tot daadwerkelijk beboeten was overgegaan. Boete vernietigd.
Het geeft aan dat, wat @rob dus ook al zei, het in veel gevallen wel degelijk nuttig kan zijn je in die vraagstukken te verdiepen. Ook overheden dienen correct te blijven handelen.
Los van het feit dat je je borden dient te lezen, is er ook een ruime overgangsperiode noodzakelijk. Borden lezen is niet de eerste prioriteit, wanneer anderen rare stunts uithalen die je aandacht opeisen of een vrachtwagen je het zicht op bebording belemmert (zoals overigens erg vaak gebeurt) kun je een bord missen. Dat liever dan een aanrijding door gestuntel van anderen.
Vraag is: is hier tussen verplaatsing van het bord en de eerste daadwerkelijk uitgeschreven sanctie minimaal een tijdsbestek van 16 weken aanwezig ?
Dit moeten ze veel en veel vaker doen, gebruik ook eens bloembakken, kliko’s ect. en ruim alle slaloms en springschansen
op dan wordt het veel fijner om auto en fiets te rijden.
@Rob,
Ondanks dat ik ook vind dat dit soort controles niets te maken hebben met veiligheid heeft men als bestuurder simpelweg de borden te lezen. Het excuus ”vorige week stond dat bord er nog niet” is geen excuus.
Of het verplaatsen van de bebouwde kom al dan niet volgens de regels is gegaan is een andere discussie.
Sectie stiekem weer bezig geweest? Tja dat komt ervan als de gemeente het bord van de bebouwde kom verplaatst heeft? Is dit allemaal wel volgens de regels gegaan?