In de taxi zat ook een passagier. Brandweer en ambulances werden naar het ongeval gedirigeerd om hulp te bieden. De brandweer heeft het ambulancepersoneel geassisteerd met de slachtoffers en het veilig stellen van de voertuigen en het verkeerslicht. In totaal zijn er drie personen naar het ziekenhuis overgebracht, de twee inzittenden van de personenwagen en de taxichauffeur, de passagier liep geen letsel op.
De verkeersongevallenanalyse (voa) van de politie onderzoek het ongeval om de toedracht te achterhalen. Volgens een ooggetuige reed de Rotterdamse taxi door het rode verkeerslicht.
Het Taurusavenue is officieel op 9 december 2013 geopend, op 20 december 2013 vielen de eerste gewonden bij een flinke aanrijding, toen op 1 april 2014, 8 april 2014 en 26 april 2014. Ondanks alle inspanningen van de politie, blijft het een gevaarlijke weg, waar een heleboel weggebruikes de regels aan hun laars lappen, met dit soort ongevallen tot gevolg.
Fotografie: Eric van Lieshout
00:23: PRIO 1 ONGEVAL WEGVERVOER LETSEL (BEKNELLING) RIJNLANDERWEG/TAURUSAVENUE HOOFDDORP [ 1293 4230 ] http://t.co/U5kPqIKnOd
— 112ML (@112ML) June 26, 2014
27/6 00:22 aanrijding tussen 2 vrtgn #Taurusavenue-Rijnlanderweg. 3 gewonden. Onderzoek gaande ivm rijden door Rood licht.
— PolitieHmeer (@POL_Hmeer) June 27, 2014
Zeker mijn ongeval op 13 januari even vergeten ;-) toen er eveneens een auto door rood kwam zetten,s’morgens vroeg rond 5:30, heb nog steeds last van m’n heup en loop nog steeds bij de fysio .Ik hoop dat ze nu eens wakker worden bij de gemeente etc, DOE wat aan die rotkruising, ik rijd daar dagelijks met angst overheen, ga altijd van m’n gas af als ik daar oversteek.
Die lokatie staat bekend om de mensen die verkeerd af slaan. Je mag daar niet naar links, maar vaak genoeg meegemaakt dat er mensen dat toch proberen (en zo de ongelukken veroorzaken). Daarnaast is het een hele mooie plek die uitnodigt om hard te rijden. Hoewel niemand het leuk vindt, een hobbel in het midden van dat kruispunt neerzetten zodat iedereen die over de rijnlanderweg rijdt verplicht moet remmen en het moeilijk is om linksaf te slaan, en je heb direct een hele hoop problemen opgelost.
Nou, die camerapaal moet toch alles gezien, recht onder zijn neus. Of worden die beelden niet bekeken/bewaard? Tegenwoordig staan overal van die camerapalen maar waar gaan die beelden heen?
En? Gaan nu iemand nadenken of wellicht dit kruispunt niet goed ontworpen is?
Maak er een verhoogt kruispunt van en niemand gebruikt het kruispunt als deel van een racebaan meer.