Hoofddorp: Drempels en lage berm voor veiliger Taurusavenue

Hoofddorp: Rood licht controle TaurusavenueHoofddorp, 4 september – Nog deze maand wordt de middenberm van de Taurusavenue verlaagd. Ook komen er in september tijdelijke drempels op de vier takken van het kruispunt Taurusavenue/Rijnlanderweg.

Taurusavenue

Die maatregelen neemt de gemeente om de nieuwe entree van Hoofddorp veiliger te maken. Sinds de nieuwe aansluiting van de A4 via bedrijventerrein Beukenhorst eind 2013 in gebruik is genomen, zijn er tenminste elf, meest forse, aanrijdingen op of nabij het kruispunt Rijnlanderweg/Taurusavenue geweest. “Omdat uit de analyses van de politie blijkt dat er veel door rood en te hard wordt gereden, is de politie veel strenger gaan optreden. Toch hebben er daarna weer verkeersongevallen plaatsgevonden. Daarom neemt de gemeente nu ingrijpende maatregelen”, aldus wethouder verkeer Derk Reneman.

Rotonde

Behalve het verlagen van de middenberm en de aanleg van tijdelijke drempels, komen er meer aanpassingen. Begin 2015 gaat de aanleg van de rotonde van start. Die moet ervoor zorgen dat verkeer vanuit de verschillende richtingen veel veiliger de kruising Rijnlanderweg/Taurusavenue over kan steken. De voorbereiding is inmiddels in gang gezet. De rotonde moet in mei volgend jaar gereed zijn.

Rijnlanderweg

Ook gaat de maximumsnelheid op het deel van de Rijnlanderweg in de bebouwde kom omlaag van zestig naar dertig kilometer per uur. Dat was al opgenomen in het Deltaplan Bereikbaarheid, maar dat gaat de gemeente nu eerder uitvoeren.

 

7 gedachten over “Hoofddorp: Drempels en lage berm voor veiliger Taurusavenue”

  1. Overigens is het hele verkeersbeleid nogal klunzig. Op doorgaande wegen haarspeltbochten zijn snelheid beperkend maar ook energieverspillend! (ooit over nagedacht??) Kilometers omrijden is ook niet energiezuinig! Tenslotte vroeger hadden we kuilen, tegenwoordig verkeersdrempels. Je zal maar last van je rug heben of buschauffeur zijn . . . . . alles behoorlijk niet verkeersvriendelijk.

  2. Taurusavenu”: sowieso een gemiste kans. In plaats van een mooie bypass een zigzag weg, met alure, dat dan weer wel. . . .

  3. Drempels en rotondes, het zijn de antwoorden van onze “fijne” gemeenteraad op de onmacht om hardleerse hardrijders in toom te houden.
    Wederom mogen hier de goeden onder de kwaden lijden. Het gebeurt overal, want wie 70 aanhoud op de Van Heuven Goedhartlaan, wordt beloond met groene golven. Wie zich aan de 50 houdt die er geldt, wordt bijkant door de hardrijders van de weg gedrukt en staat steevast elk licht weer voor rood.

    Heel Hoofddorp lijkt onderhand op een maanlandschap waar het asfalt betreft, kraters en bergen noem ik de gaten en drempels. En die zijn er genoeg. In Toolenburg is onlangs nog meer van dit onkruid verschenen waar men de tweelingbergen van de Mont Blanc voor de busbaan heeft gedeponeerd.

    Beter zou zijn om te zorgen voor een beter inzichtelijk verkeesbeeld en dan de rotte appels die overal steevast te hard rijden en regels aan de dure laars lappen eens aan te pakken door handhaving. Maar dat laatste.. sja….

  4. Met een rotonde verdwijnen de verkeerslichten. Kan er ook niet meer door rood gereden worden :-)

  5. Inderdaad Ed, waarom nu weer een rotonde?? Weg doorstroming…
    Waarom mocht je eerst op de Taurusavenue, vanaf de N201, 70 km/u? Had de gemeente niet goed nagedacht?
    Waarom de maximum snelheid op de Rijnlanderweg naar 30 km/u? Als men zich niet aan 60 km/u kan houden, lukt het ook niet bij 30 (en waarom 60? De weg is het zelfde als voorheen en toen mocht je 80).
    Er werd bij de ongevallen veel door rood gereden blijkt uit analyse. Dat had ik ze ook kunnen vertellen maar waarom wordt de situatie dan veranderd en het roodlicht rijden niet?

  6. Waarom nou een rotonde!? Als je drempels hebt ter hoogte van de verkeerslichten en een lagere middenberm dan is er weer overzicht EN iedereen moet afremmen. Dan heb je toch al een veel veiligere situatie dan de huidige?

  7. “Toch hebben er daarna weer verkeersongevallen plaatsgevonden. Daarom neemt de gemeente nu ingrijpende maatregelen”, aldus wethouder verkeer Derk Reneman.”

    De politiek houdt van draconische maatregelen. Waarom nou weer een rotonde ?
    De Rijnlanderweg kun je ook afsluiten en alleen openhouden voor bestemmingsverkeer.

Reacties zijn gesloten.