De chauffeur raakte gewond en is na de nodige medische zorg naar het ziekenhuis overgebracht.
Het bedrijf heeft direct extra mensen en wagens naar de verongelukte vrachtwagen gestuurd en is begonnen met het overpompen van de frituurolie. De vrachtwagen lekt ook dieselolie, rond de wagen is een dam gemaakt, zodat dit niet verder kan lekken.
Als de wagen leeg is, kan de berging beginnen. Door het ongeval en de afhandeling is de Schipholweg tussen de Hoofdweg en de op- en afrit naar de A9 volledig afgesloten.
Fotografie: Eric van Lieshout
11-12 13:47: Prio 1 Ongeval wegvervoer letsel Schipholweg Badhoevedorp [ 4130 ] http://t.co/wLhhxVmmM3 #P2000 #AlarmeringDroid
— 112ML (@112ML) December 11, 2014
@mezelf
Correctie, de bochten zijn inderdaad veel te krap, echter op dit rechte stuk hebben ze natuurlijk niets met deze kantel actie te maken.
@Onno
Dat het hier idd hoogstwaarschijnlijk de schuld van de chauffeur is ontken ik ook niet. Maar wat ook niet helpt zijn de belachelijk krappe bochten die men hier, en bij de oversteek van de A4, heeft aangebracht.
Beter wegbeheer had hier, en bij veel meer ongevallen die je op deze site tegenkomt, veel kunnen voorkomen.
Dat u stelt dat veel ongevallen worden veroorzaakt door vrachtwagens durf ik met zekerheid tegen te spreken. Dat er veel ongevallen zijn waarbij vrachtwagens zijn betrokken is zeker een feit. Vergeet echter niet dat wanneer er vrachtwagens bij betrokken zijn dit per definitie betekend dat zij ook de veroorzakers zijn. Veel ongevallen worden juist veroorzaakt door gehaaste personenauto’s, zeker in de spits.
Vrachtwagenchauffeurs zijn zeker niet heilig echter in veel gevallen zijn zij geen veroorzakers van ongevallen tijdens de spits.
@moi,
er is ook nog het feit dat de laatste maanden er elke dag in de spits ongevallen zijn, met vooral veel overlast voor het verkeer, veroorzaakt door ….. juist: vrachtwagens.
Het is helaas een trend, en daar past dit ongeval prima in. Niet meteen de wegwerkzaamheden de schuld geven denk ik dan maar…
Natuurlijk te hard gereden met een vrachtwagen geladen met vloeistof, en dan is te hard in deze situatie natuurlijk relatief want zelfs nagenoeg stapvoets zijn deze bochtend erg krap.
men heeft daar,en ook bij de A4, echt onmogelijke bochten gemaakt om de weg om te leiden.
Zelfs met een gemiddelde personenauto moet je die bochten nagenoeg stapvoets nemen, daar had men wel iets anders voor mogen bedenken.