Het slachtoffer is met behulp van de brandweer uit de auto gehaald. Het slachtoffer is na de nodige zorg van het ambulancepersoneel overgebracht naar de Vu in Amsterdam. Geen van de inzittenden van de lijnbus raakte gewond. De personenwagen is door de bergingsdienst afgevoerd. Door het ongeval was de busbaan afgesloten voor de hulpverlening, bussen liepen hierdoor aanzienlijke vertraging op.
Op deze plaats gaat het veel vaker mis, de laatste keer was op 10 juni 2015, toen raakte drie personen gewond na een aanrijding met een lijnbus.
Fotografie: Eric van Lieshout
04-09 12:44: P 1 Ongeval wegvervoer letsel (beknelling) #5230# Citizen M Hotel Jan Plezierweg 2 Schiphol VK9 http://t.co/czdpDYyQYn
— 112ML (@112ML) September 4, 2015
Wat Pieter zegt, dit is een vrij gevaarlijkpunt waar zeer regelmatig (bijna)ongelukken gebeuren.
Dit komt, denk ik, door een combinatie van bestuurders die onbekend zijn op Schiphol en daardoor meer bezig zijn met zoeken dan opletten en buschauffeurs die de busbaan gebruiken als racebaan.
Ook ik kom hier regelmatig langs en je ziet de bestuurders gewoon zoeken en schrikken van de bussen. De buschauffeurs op hun beurt rekenen er vrijwel altijd op dat hun verkeerslicht op wit springt en remmen zelden af.
Het is hier simpelweg een combinatie van onbekende, zoekende, bestuurders en zeer ervaren chauffeurs die ervan uitgaan dat zij vrije doorgang krijgen.
ik vind dit altijd al een gevaarlijk punt. Ik rijd hier iedere dag voorbij als ik in de bus zit. En zie auto’s dan het kruispunt naderen en hoop dat ze het goed zien. Soms rijden de bussen hier ook wat te hard voorbij.
BUssen moeten zowiezo minder hard rijden om de automobilisten te beschermen. Dan maar 15 seconden later op station schiphol plaza. Maar dit zal niet het laatste ongeval zijn. Maar als de bussen daar minder hard voorbij gaan scheelt dat al weer. Ieder ongeval minder is meegenomen.