De motorrijder raakte hierbij ernstig gewond en is na de nodige zorg met spoed overgebracht naar het AMC in Amsterdam.
Omdat het niet helemaal duidelijk is was er voorgevallen is, doet de verkeersongevallen analyse (VOA) van de politie onderzoek naar de toedracht.
De motorrijder wilde het busje passeren, maar dit niet kon omdat er tegenliggers aankwamen. Hierna is de motorrijder op de bus geknald. Het is niet duidelijk of het busje stilstond of een oprit in wilde draaien.
Fotografie: Eric van Lieshout
14-07 21:16: A1 (-) 12155 Hoofdweg Hoofddorp https://t.co/Y5RBXKSbO7 #P2000 #AlarmeringDroid
— 112ML (@112ML) July 14, 2016
@ F.M.
Ja inderdaad, zo ziet het er wel uit aangezien de remweg van de motor in het midden van zijn weghelft loopt, op de plaats waar je als motorrijder hoort te rijden.
Ook de plek van het eerste contact, de passagierseur, doet mij sterk vermoeden dat de bestuurder van de bus de motorrijder over het hoofd heeft gezien. Of een fietser te laat heeft opgemerkt waardoor hij opeens moest afremmen op de weghelft van de motorrijder.
Hoe dan ook, het bovenstaande verhaal over het inhalen strookt totaal niet met het zichtbare bewijs (de gehele situatie staat wederom niet op de foto’s). En ook al stond het busje stil dan nog is de vraag: Waarom op zo’n weg, op de verkeerde weghelft stil gaan staan?
De motorrijder had daarbij ook geen geluk aangezien hij richting de laaghangede zon reed wat zijn zicht waarschijnlijk heeft belemmerd.
Het is duidelijk, dat de motorrijder niet wilde inhalen, want anders had hij de linkerkant van de bestelwagen aangereden. Ik denk, dat de bestuurder van de bestelwagen vlak voor de motorrijder wilde afslaan. Hij had de motorrijder voor moeten laten gaan.