Hoofddorp, 30 augustus 2018 – Bij een zwaar ongeval op de A4 is donderdagochtend een persoon ernstig gewond geraakt.
Het ongeval gebeurde op de A4 in de richting van Den Haag, vlak voor het brugrestaurant. Een personenwagen was in botsing gekomen met de trailer van een vrachtwagen. Vanwege het ongeval was de A4 helemaal dicht.
De traumahelikopter met het mobiel medisch team landde naast de snelweg.
Het slachtoffer is met behulp van de brandweer uit zijn voertuig gehaald en is na de nodige zorg in de ambulance met spoed en onder begeleiding van politiemotoren naar het ziekenhuis overgebracht.
De personenwagen is door de bergingsdienst afgevoerd.
Langzaam maar zeker wordt de weg weer rijstrook voor rijstrook vrijgegeven.
Foto’s: Eric van Lieshout
https://twitter.com/POL_KENland/status/1035048428596813827
De #A4 naar Den Haag is DICHT voor hulpverlening bij het ernstig ongeluk. Als je richting Den Haag wil kan je het beste omrijden via Utrecht over de A9, A2 en A12. pic.twitter.com/lCem4mL1yr
— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) August 30, 2018
@Dudeson
Op een van de foto’s zijn sporen te zien vanaf rijstrook 1 of 2 naar de vluchtstrook, het is dus niet ondenkbaar dat deze rijstroken vervuild waren. Ook moet er bij ongevallen met (zwaar)letsel onderzoek worden gedaan door de VOA, wanneer je verkeer laat rijden worden sporen uitgewist.
Hoe dan ook, er was vast een hele goede reden voor.
Natuurlijk is de volgende discussie dan ”is het onderzoek de economische schade waard?”, in mijn optiek is de economische schade van een relatief korte afsluiting verwaarloosbaar,
@dudeson. Dit heb je al vaker aangehaald en ook niet geheel onterecht.
Erg vervelend voor de bestuurder, hopelijk gaat het inmiddels beter met hem.
Echter ik snap niet waarom men de hele A4 (5 rijstroken!! ) nodig heeft om de hulpverleners veilig hun werk te laten doen ?
De meerwaarde en vermeende extra veiligheid staat niet in verhouding tot de economische schade geleden door het overige verkeer.
Was er soms een oliespoor over alle rijbanen ?